• Masallıda çox zəhmətkeş, vətənpərvər, həqiqi Azərbaycan vətəndaşları yaşayır...
  • Heydər Əliyev
  • RU
  • EN
  • » » Dağıdılmış məzarlar, gülləbaran olunmuş abidələr

    Dağıdılmış məzarlar, gülləbaran olunmuş abidələr


    Mir Möhsün Nəvvab – 190

    28 il Şuşa şəhərini işgal altında saxlayan erməni qəsbkarları aglasığmaz vəhşiliklər törətmişlər. Bu vəhşiliklərdən biri də məzarlarımıza və abidələrimizə qarşı olmuşdur. Belə ki, erməni vandalları məşhur simalarımızın qəbirlərini dağıtmış, abidələrini gülləyə tutmuşlar. Belə məşhur simalardan biri də Mir Möhsün Nəvvabdır.

    Şuşa şəhəri işgal altında oldugu illərdə Mir Möhsün Nəvvabın Cıdır düzündə yerləşən məzarı ermənilər tərəfindən tamamilə dagıdılmışdı. 
    Heydər Əliyev fondu tərəfindən bu ilin mart ayında M.M. Nəvvabın qəbirüstü abidəsi bərpa olunmuşdur. Azərbaycan 
    Respublikasının Prezidenti İlham Əliyev may ayının 9-da şairin bərpa olunmuş məzarını ziyarət etmiş, üzərinə gül dəstələri qoymuşdur.

    Bu il Mir Möhsün Nəvvabın anadan olmasının 190 ili tamam olur. Bu görkəmli şəxsiyyətin həyat və yaradıcılıq yoluna qısaca nəzər yetirək. 
    Mir Möhsün Nəvvab Hacı Mirəhməd oglu Qarabaglı (Agamirov) 1833-cü ildə Şuşa şəhərində anadan olmuş, bütün ömrü boyu orada yaşamışdır. 
    O, iki böyük nəslin nümayəndəsidir. Belə ki, bir ulu babası Qarabagın maarifçilərindən Mir Möhsün Nəvvab (şair onun adını daşıyır), o biri ulu babası Azərbaycanda tarın atası sayılan Sadıqcandır. 
    Ensiklopedik biliyə malik olan şair riyaziyyat, nücum, tarix, cografiya, musiqi, fiqh, kimya, rəssamlıq, xəttatlıq elmlərinə dərindən yiyələnmiş, rus, fars, ərəb dilərini mükəmməl bilmişdir. Nəvvab eyni zamanda müəllimliklə də məşğul olmuş, özünün təşkil etdiyi yeni üsullu məktəbdə 
    şagirdlər ücün dərsliklər yazmış, klassiklərdən tərcümələr etmişdir.

    Cox maraqlı və heyrətamiz bir faktdır ki, ermənilərin Qarabagda törədəcəyi vəhşilikləri, hətta özünün məzarüstü abidəsini dagıdacaqlarını sanki qabaqcadan görən Nəvvab “1905-1906-cı illər erməni-müsəlman davası” kitabında real faktlara əsaslanaraq ermənilərin 1905-1906-cı illərdə xalqımıza qarşı törətdikləri vəhşilik və cinayət əməllərini tam gercəkliyi ilə əks etirmişdir.
    Nəvvabın Azərbaycan musiqisi haqqında yazdığı “Dər elmi-musiği vüzuhul ərqam” (musiqi elmində rəqəmlərin aydınlaşdırılması) əsəri Azərbaycan dilində musiqiyə aid köhnə əlifba ilə yazılmış ilk kitabdır. Əsərdə musiqinin mənşəyi, musiqi estetikası, ifaçılıq problemləri, musiqinin dinləyicilərə emosional təsiri, onun şəfaverici xüsusiyyətləri barədə məlumat verilməklə yanaşı XIX əsrin sonu, XX əsrin əvvəlləri Azərbaycan musiqi ifaçılığı təcrübəsi ümumiləşdirilmiş, muğamların təsnifatı verilmiş, onlar orijinal sistemə salınmışdır. 

    Böyük Azərbaycan bəstəkarı Üzeyir bəy Hacıbəyli bu əsərə və onun müəllifinə böyük qiymət vermişdir.
    M. M. Nəvvab elmlərə böyük qiymət verərək yazırdı: “Elm və hünərdən yadigar qoymaq yaxşıdır, nəinki mal və əmlakdan”.

    Onun astronomiya, kimya və digər elmlərə aid fikirləri də maraq doğurur. Nəvvab özünə məxsus teleskopla planetləri, ulduzları müşahidə etmiş, hətta modelini də düzəltdirmişdir. 
    “Nəsihətnamə”, “Kifayətül ətfal”, “Nurul-ənvar” əsərlərində onun alim və pedaqoq kimi psixoloji və etik görüşləri əks olunmuşdur. 
    Yüksək bədii zövqə malik olan şair kitablarının bədii tərtibatını, şəxsi evinin, işlədiyi məktəbin, Şuşanın “Böyük məscid”inin iki minarəsinin naxışlarını özü vermişdir. 

    Heç şübhəsiz ki, Mir Möhsün Nəvvabı ədəbiyyat sahəsində qazandığı uğurlar daha çox bir şair və ədəbiyyatşünas kimi tanıtmışdır.
    “Təzkireyi-Nəvvab” antologiyasında o, yüzə qədər Qarabağ şairi haqqında məlumat vermişdir.
    Şair Vaqif, Vidadi, Natəvan, Zakir və digər ədiblər haqqında məqalələr yazmışdır.
    O, Şuşada “Məclisi-fəramüşan” adlı ədəbi məclis təşkil edir. Bu barədə akademik Feyzulla Qasımzadə belə yazır:

    “Məclisin rəhbəri Mir Möhsün ağa Nəvvab köhnə təhsil almasına baxmayaraq yeniliyə meyl edirdi: mədəni mərkəzlərlə əlaqə saxlayır, məclis üzvlərini dünya hadisələri və mədəni yeniliklərlə tanış etmək üçün Bakıdan “Əkinçi”, Tiflisdən “Ziya”, “Kəşkül” qəzetlərini, Hindistandan fars dilində nəşr olunan “Həbül-mətin” məcmuəsini alırdı”.

    Otuzdan artıq kitabın müəllifi olan Nəvvabın poetik irsi əsasən onun Azərbaycan və fars dillərində tərtib etdiyi divanlarında, təzkirəsində toplanmışdır. 
    Şairin 148 səhifədən ibarət farsca divanı 1897-ci ildə, 928 səhifədən ibarət azərbaycanca divanı 1898-ci ildə özünün Şuşadakı şəxsi daşlaşma mətbəəsində çap edilmişdir. 

    Onun Azərbaycan dilindəki divanında klassik şeirlər: qəzəl, mürəbbe, müxəmməs, müsəddəs, müəssər, şarpazə, fərdlər və xalq ədəbiyyatı üslubunda yazılmış qoşmalar toplanmışdır. Şairin şeirlərində Füzuli və Vaqif ənənələri ilə sıx bağlılıq var.
    Zülmkar hakimləri, riyakar mollaları tənqid edən, həyatdan, dünyanın vəfasızlığından şikayət edən şair daha çox lirik-aşiqanə şeirlər yazmışdır.
    Şeirlərinin birində şair şöhrəti günəş kimi bəlli, göydə parlaq aya bənzər, insaf və mürüvvətdə məşhur yarı olan aşiqi bəxtəvər sanır.

    Yox qəmi ol kimsənin kim dilbəri dilbər ola,
    Şöhrəti misli-günəş aləmlərə əzbər ola.
    Asiman-hüsn içində bir məhi-ənvər ola,
    Rəhmü insafü mürüvvətdə dəxi əşhər ola.

    Xəstə yatan dostu Xan Qaradağiyə yazdığı şeirin sonuncu bəndində dostunun fərağına (ayrılığa) dözməyən şair ona qovuşmağı öz dərdinə çarə bilir.

    Gəl et Nəvvabına bir dəm nəzarə,
    Fərağında olan zarü fikarə,
    Vüsalındır onun dərdinə çarə,
    Yetir Xan Qaradağini, Yarəb!

    Dostu Mirzə Ələsgər Növrəsə bir mürəbbesində baharın gəlişini belə xəbər verir.
    Növrəs, nə yatıbsan qəflət içində ,
    Ağırlaşıb gözün qanə dönübdür.
    Bahar olub, məgər yoxdur xəbərin?
    Səthi-cahan gülüstanə dönübdür.

    Millətin birləşməsini və ayrılmamasını arzulayan Nəvvab ürək ağrısı ilə yazırdı.

    Cümlə millətlər tapdılar rifət
    Saldılar ələ şənilə şöhrət
    Cümləsi edər bizlərə tömət.
    Ayılın, millət qafi-qəflətdən,
    Qurtarın, qardaş, bu cəhalətdən.

    Erməni-müsəlman münaqişəsinə həsr olunmuş şeirində rusların havadarlıq etdiyi ermənilərin müsəlman evlərinə və məscidlərə od qoymalarını şair ürək ağrısı ilə belə ifadə edir. 

     On iki min ermənilə rus çün cəm oldular.
    Dəstə-dəstə erməni səngərlərinə doldular.
    Köçəri sənifində əvvəl toplara od qoydular
    Ah-vaveyla çıxıb eyvandan, keyvana bax.

    Qalaşayevin buyruğuyla ruslar, kazaklar,
    Neçə əyan evlərinə od vurub yandırdılar.
    Ermənilər yügrüşüb həm məscidə od vurdular,
    Şöləsin qalxızdılar, ta dərgahi-sübhanə, bax.

    Əlbəttə, bəzi mənbələrdən topladığımız bu kiçik məqalədə M.M. Nəvvab haqqında qısa da olsa məlumat verməyə çalışdıq. Lakin M.M.Nəvvabın həyatı və yaradıcılığı daha böyük tədqiqatların mövzusudur.



    Elşad NƏSİROV,
    Q.Babayev adına Mahmudavar ümumi orta məktəbin dil-ədəbiyyat müəllimi, AJB-nin üzvü.



    "Yeni həyat" qəzeti,
    www.yeniheyet.az
    шаблоны для dle 11.2
    DİGƏR XƏBƏRLƏR
    XƏBƏR LENTİ
    1. 11:24 Masallıda dövlət qulluqçularının sayı açıqlanıb - STATİSTİKA
    2. 16:07 Masallı rayon İcra Hakimiyyətinin şöbə müdiri medalla təltif olundu
    3. 10:00 Peşəkar ordumuz
    4. 21:16 Azərbaycan dövlətinin gücü və qüdəti daha da möhkəmlənir
    5. 21:11 Vətənə layiqincə xidmət edən Azərbaycan ordusu!
    6. 21:04 PEŞAKAR AZƏRBAYCAN ORDUSU
    7. 19:02 Ələşrəf Niftiyev 80
    8. 17:26 Masallıda rayon rəhbərinin 19 iyun 2025-ci il tarixli vətəndaş qəbulu
    9. 19:01 Masallının Göyəçöl kəndində şəhid məzarları rayon rəhbəri tərəfindən ziyarət olundu
    10. 18:59 Masallının Göyəçöl kəndində 18 iyun 2025-ci il tarixdə səyyar qəbul
    11. 16:54 Masallıda şəhid Zeynal Şahhüseynlinin şəhadətinin 4-cü ildönümü anıldı
    12. 16:52 Rayon rəhbəri Böyük Kolatan kəndində I Qarabağ müharibəsi əlilinin yas mərasimində iştirak etdi
    13. 15:03 Şuşa Bəyannaməsi ilə Türkiyə-Azərbaycan  birliyinin tarixi manifesti yazıldı.
    14. 23:30 Azərbaycan Respublikasının işğaldan azad edilmiş ərazilərinin bərpası  
    15. 11:48 Milli Qurtuluş fəlsəfəsinin banisi
    16. 23:30 15 İyun - Milli Qurtuluş Günü
    17. 23:30 İşğaldan azad olunmuş ərazilərin yeni infrastrukturun yaranması bərpası, yenidənqurma işləri
    18. 23:30 Mötəbərliyin, qarşılıqlı etimadın, əmanətin tərənnümü
    19. 23:30 Tarixi qələbəyə aparan yol
    20. 23:30 Real təhdidlər qarşısında qalmış suverenlik
    21. 19:21 Rayon rəhbəri I Qarabağ müharibəsi əlilinin yas mərasimində iştirak etdi
    22. 19:18 Masallıda “Qurtuluşa gedən yol” mövzusunda konfrans
    23. 18:11 Masallıda taxıl biçini xeyriyyə aksiyası ilə başladı
    24. 18:09 Daşınmaz əmlakın sığortalanmasının faydası
    25. 18:08 Masallıda rayon rəhbərinin 12 iyun 2025-ci il tarixli vətəndaş qəbulu
    26. 18:05 Masallıda Gənclər və idman naziri vətəndaşları qəbul etdi
    27. 12:45 15 iyun Milli Qurtuluş günü - milli qurtuluş ideologiyasının təntənəsidir  
    28. 12:17 ULU ÖNDƏR VƏ YOX OLMAQDAN QURTULAN AZƏRBAYCAN..
    29. 21:00 Böyük xilkaskar - Masallıda tədbir
    30. 16:56 Masallının Təzəkənd kəndində şəhid məzarları rayon rəhbəri tərəfindən ziyarət olundu 11.06.2025
    31. 16:25 Masallının Təzəkənd kəndində 11 iyun 2025-ci il tarixdə səyyar qəbul
    32. 15:36 15 İyun – Milli Qurtuluş Günü: Azərbaycanın Tarixində Dönüş Nöqtəsi  
    33. 11:31 Masallıda Qurban bayramı - 2025
    34. 17:17 Masallıda 5 iyun – Su Təsərrüfatı və Meliorasiya işçilərinin peşə bayramı qeyd edildi
    35. 17:14 Masallıda ət kəsim məntəqələrində dezinfeksiya işləri aparılır
    36. 14:07 Masallıda rayon rəhbəri 1 yaşlı şəhid qardaşının doğum günündə
    37. 14:05 Masallıda rayon rəhbərinin 05 iyun 2025-ci il tarixli vətəndaş qəbulu
    38. 15:12 “Sağlam Məktəbli” layihəsi uğurla davam etdirilir
    39. 14:15 Masallının Hişkədərə ərazisində şəhid məzarları rayon rəhbəri tərəfindən ziyarət olundu
    40. 14:11 Masallının Hişkədərə kəndində 04 iyun 2025-ci il tarixdə səyyar qəbul
    «    İyun 2025    »
    BeÇaÇCaCŞB
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30 
    DÜNYA XƏBƏRLƏRİ