Главная > Maraqlı > Qırx ilə bərabər bir gün

Qırx ilə bərabər bir gün


26-10-2023, 18:26. Разместил: admin44

XX əsrin ən romantik peşələrdən biri pilot peşəsi hesab edilir. Hava gəmisinin sükanı arxasına keçib iş gününü buludların üzərində keçirmək, dünyanı əngin səmalardan müşahidə etmək və daim səfərlərdə olmaqdan romantik nə ola bilər. Elə ona görə də pilot olmaq İlham Əmirov üçün də möhtəşəm bir arzu idi. Bu arzunun ünvanına çatmaq üçün tez böyümək, orta təhsilini əla qiymətlərlə başa vurub attestat almağa tələsirdi. Özünün ideal planlarını qurmuşdu və bu yolda yorulmaq bilmədən oxuyur və çalışırdı.

Çox keçmədi ki, İlham 1976–1979-cu illərdə Belarusiyanın paytaxtı Minskdə Avi­asiya Mühəndisliyi Məktəbini, 1980–1984-cü illərdə isə Ukraynadakı Ali Aviasiya Akademiyasını fərqlənmə diplomları ilə bitirdi. Bundan sonra pilot kimi mülki avi­asiyada fəaliyyətə başladı. Mavi səmanın gözəlliklərini seyr etmək özgə bir zövq idi. Başqa bir dünyanın ləzzətini yaşadan uçuş sükanın arxasında, o özünü, sözün həqiqi mənasında, quş kimi hiss edirdi. Zaman ötdükcə ilk vaxtlar keçirdiyi həyə­candan əsər-əlamət belə qalmırdı.

–Elə ki, idarə etdiyin təyyarə havaya qalxır bütün qayğılar yoxa çıxır və uşaq­lıqda maraqla dinlədiyin “Uçan xalça”nın nağılı reallığa çevrilir, – deyə İlham Əmi­rov pilot həyatından aldığı zövqü sözlə daha gerçək təsəvvür etməyə çalışır. – Qəlbində bir yüngüllük hiss edirsən, elə bil o öz-özünə, heç bir texnika olmadan uçursan...

Uçuşlara başladığı ötən əsrin səksə­ninci illərində onun arzularına rəğmən qur­duğu planlarda ölkəsinin həqiqi vətəndaşı kimi xalqına və millətinə xidmət etmək əsas xətt idi. Lakin Tanrı İlhamı onun özü­nün ağlına belə gəlməyən daha böyük bir missiya üçün hazırlayırdı. Elə bir missiya ki, xalqının və Vətəni Azərbaycanın taleyi bu missiyanın uğurla yerinə yetirilməsin­dən çox asılı olacaqdı.

– SSRİ dağılandan sonra sanki ro­mantika da bitdi. Azərbaycanda vəziyyət günü-gündən ağırlaşırdı, – deyə İlham Əmirov düz 30 il əvvələ, Azərbaycanın xaos yaşadığı illərə qayıdır. – Axı biz pilot­lar sakit səma aşiqləriyik. Doğrudur, bəzən səmada da təbiətin şıltaqlıqları ilə qarşı­laşırsan. Güclü küləklər, ildırımlar, hava boşluqları, tufan və qasırğalar sənə mane olmağa çalışır. Amma sən peşəkarsansa, bunlar səni heç vaxt qorxutmur... Azərbay­can dövlət müstəqilliyini bərpa edəndən sonra isə biz səmada deyil, doğma Vətən­də çox böyük bəlalarla üz-üzə qaldıq. 10 min metr yüksəklikdə uçanda heç nəyi ve­cinə almayan biz pilotlar, yerdə baş verən­lərdən qorxmağa başladıq...

1993-cü ildə İlhamı qorxudan yeni­cə müstəqilliyinə qovuşan Azərbaycanın düşdüyü ağır vəziyyət idi. Bir tərəfdən Er­mənistanın ölkəyə təcavüzü, digər tərəf­dən hakimiyyətdəki xaos və özbaşınalıq Azərbaycanı fəlakətə sürükləyirdi. Belə bir vaxtda xalq arasında Heydər Əliyevin ha­kimiyyətə dəvət olunması sürətlə ümum­milli xarakter alırdı. Hakimiyyətin təpkilə­rinə, təzyiqlərinə baxmayaraq, artıq küçə və meydanlarda “Heydər baba, xalq Səni çağırır!” kimi çağırışlar açıq-açığına daha gur səslənməyə başlayırdı. Gəncədə baş verən hadisələrdən sonra hakimiyyət böh­ranı sürətlə dərinləşməyə başlayanda isə xalqın bu təkidli tələbləri daha açıq və ge­niş xarakter aldı.

İyunun əvvəllərində çıxılmaz vəziy­yətə düşən Azərbaycan rəhbərliyi Heydər Əliyevi Naxçıvandan Bakıya dəvət etmək məcburiyyətində qaldı. Ulu öndərlə apa­rılan danışıqlar və xalqın təkidli tələbləri onu Azərbaycanın taleyinə laqeyd qoya bilməzdi. Hamı başa düşürdü ki, belə bir vaxtda Heydər Əliyevin hakimiyyətə qayı­dışı Azərbaycanın yeganə xilas yoludur. Bunu istəməyən isə Azərbaycana diş qıcı­yan Ermənistan və ona himayədarlıq edən ölkələr idi.

AXC hakimiyyəti qəti qərar qəbul etdi: Heydər Əliyev Bakıya gəlməlidir. 1993-cü il iyunun 9-da Heydər Əliyevi Bakıya gətir­mək üçün “Tu-134” mülki təyyarəsi Nax­çıvana yola düşməli idi. Bu sadə bir reys deyildi və hər pilota da etibar edilə bilməz­di. Belə bir məqamda seçim 10 il fasiləsiz uçuş staji olan, yüksək səviyyəli və təcrü­bəli pilot “Azərbaycan Hava Yolları” QSC-nin uçuş dəstəsinin komandiri İlham Əmi­rovun bəxtinə düşdü.

İlham bu xəbəri eşidəndə sevincinin həddi-hüdudu yox idi. Çünki o zaman gənc olmasına baxmayaraq, xalq ara­sında dillər əzbəri olan Heydər Əliyev əfsanəsi haqqında çox eşitmiş və elə bu eşitdikləri ilə də Ulu Öndərə qəlbində son­suz sevgi yaranmışdı. İndi isə bu böyük şəxsiyyəti od-alov içində çapalayan Azər­baycanın döyünən ürəyi Bakıya gətirəcək təyyarənin sükanı arxasında oturmaq ona – pilot İlham Əmirova həvalə edilmişdi. Ani sevincdən sonra təyyarənin Naxçıvana və geri uçuşunun Ermənistan hava məkanı üzərindən keçəcəyini biləndə son dərəcə həyəcanlanmışdı. Təyyarə uçuşa hazır­lanmağa başlayandan bütün prosesə özü nəzarət edir, xirda detalları belə şəxsən özü yoxlayır, dəmir qanadlı bu nəhəng maşının çətin məqam yaranarsa, sınaq­dan üzüağ çıxmasına arxayın olmaq istə­yirdi.

Təyyarə uçuş xəttindən havaya qalxan­dan İlhamın diqqəti nə qədər idarəetmədə olsa da, fikri geriyə qayıdışı hansı hava məkanından həyata keçirəcəyi ilə bağlı idi. İndi o başa düşürdü ki, bir neçə saatdan sonra təyyarəsində Azərbaycanın taleyini dəyişəcək və xalqının xilasına tələsən çox qiymətli bir sərnişin olacaq. Bu sərnişini isə xətasız və xətərsiz Bakıya çatdırmaq məsuliyyəti onun üzərinə düşürdü. Təy­yarə Naxçıvana enməmiş İlham geriyə qa­yıdışın bir neçə hava məkanı marşrutunu götür-qoy edirdi. Ermənistanın üzərindən uçanda geriyə bu yolla qayıtmağın çox qorxulu nəticələr verə biləcəyi düşüncə­sinə hakim kəsildiyi üçün heç zaman ol­mayan qədər həyəcan keçirdi və alnından soyuq tər damcıları göründü.

– Günortaya yaxın təyyarəni Naxçıvan Hava Limanında yerə endirdik, – deyə İl­ham Əmirovun, tarixin o gərgin anlarını təkrar yaşayırmış kimi baxışları ciddi bir görkəm aldı. – Naxçıvan Hava Limanında gördüklərimiz məni bir qədər də həyəcan­landırdı. Vəziyyət indi sizin təsəvvür edə biləcəyinizdən çox-çox gərgin idi. Bakıda olduğu kimi, Naxçıvanda da bir-birinə tabe olmayan silahlı dəstələr var idi və onlar hər an toqquşa bilərdilər. Amma Bakıda­kından fərq bircə onda idi ki, Naxçıvanda Heydər Əliyevin nüfuzu və ona olan inam çox böyük idi və onun əleyhinə çıxanlar xalqın bu sevgisindən qorxurdular. Buna baxmayaraq, Bakıdakı başçılarından tap­şırıq alan bəzi qüvvələr hər vəchlə Heydər Əliyevin Bakıya qayıdışına mane olmağa cəhd edirdilər. Hava limanında da belələri az deyildi və əllərində silah var-gəl etmək­də, Bakıdan gələn təyyarəni və onun salo­nundan düşən insanları, xüsusilə pilotları zəhmli baxışlarla süzüb nəzarətdə saxla­maqda idilər.

Onlardan biri mənə yaxınlaşıb çox acıqlı-acıqlı soruşdu: “Kimi aparmağa gəl­misiniz?” Təbii ki, mən bu suala cavab ver­mək səlahiyyətində deyildim və olsaydım belə dəqiq cavab verməyəcəkdim. Çox təmkinlə bildirdim ki, “kimlər təyyarəyə minsə onları da apararıq”. Bu yerdə ürə­yim dolu olsa da, son dərəcə soyuqqanlı davranmaq lazım gəldiyini və artıq nəsə deməyin düzgün olmadığını başa düşür­düm...

Bir qədər sonra hava limanında can­lanma yarandı. Yerli polis orqanlarının nü­mayəndələri lazımi mövqelərini tutdular. Yalnız bundan sonra qara rəngli “Volqa” “Qaz-24” markalı maşın birbaşa təyyarə­nin dayandığı yerə yaxınlaşdı. İlhamın gözləri sevincdən parlamağa başladı. Amma sayıq olmaq lazım gəldiyi üçün təy­yarənin ətrafını gözdən qoymur, köməkçi pilota da gözü ilə işarə edirdi ki, nəzarəti itirməsin. Heydər Əliyev avtomobildən dü­şüb onu müşayiət edən bir neçə nəfərlə “trapa” yaxınlaşdı və burada onlardan bə­ziləri ilə sağollaşıb təyyarəyə qalxdı. İndi artıq Xilaskar salonda yerini tutmuşdu, amma onun Bakıya qədər təhlükəsiz uç­masına tam təminat yox idi.

İlham Əmirov təyyarəni səmaya qal­dırandan sonra hələ Bakıdan Naxçıvana uçarkən düşündüyü marşrutların hansının daha təhlükəsiz olacağını bir də təhlil et­dikdən sonra, qəti qərara gəldi ki, Naxçı­van – Bakı reysinin ənənəvi marşrutu olan Ermənistan hava məkanından uçmaq, həmçinin Gəncənin üzərindən keçmək çox təhlükəlidir. Nədənsə, yaddaşında Er­mənistanda zəlzələ olarkən Azərbaycan təyyarəsinin qəzaya uğraması, Qarakənd­də Azərbaycanın bir çox rəhbər şəxslərinin olduğu vertolyotun raketlə vurulması ha­disələri canlandı. Bu erməni canilərindən, ondan heç də geri qalmayan daxili xə­yanətkar qüvvələrdən nə desən gözləmək olardı. Ermənilər Heydər Əliyevin Bakıya hakimiyyətə qayıdışının onlar üçün istər beynəlxalq aləmdə, istərsə cəbhə xəttin­də hansı nəticələrə səbəb olacağını yaxşı bilirdilər. Onlar Heydər Əliyevin təyyarədə olduğunu bilsəydilər, təyyarəyə qarşı ter­ror aktından belə çəkinməyəcəkdilər. İstis­na deyildi ki, bu barədə onlara Azərbay­candakı xəyanətkar qüvvələr tərəfindən məlumat da sızdırıla bilərdi. Amma bunla­rın xofu azərbaycanlı pilotun əzminə təsir etmədi. Bu anlarda, o, bir amal naminə ağlının və biliyinin daha dərin qatlarını işə salmışdı: Azərbaycanın, xalqının Xilaskarı və son ümidi olan Heydər Əliyevi Bakıya xətərsiz, xətasız çatdırmaq naminə hər şeyə hazır idi.

İlham Əmirov idarə etdiyi “Tu-134” lay­nerinin diqqəti cəlb etməməsi üçün, seç­diyi marşrutla bağlı lazım olan tədbirləri gördükdən sonra, təyyarənin rabitə siste­mini söndürdü. Təyyarəni İran istiqamə­tinə yönəldərək Azərbaycanın cənub sərhədlərindən Bakıya istiqamət götürdü. Ermənistanın müvafiq aviasiya qurumları Azərbaycan mülki aviasiyasının marşru­tu belə dəyişməsindən çaşıb qalmışdı­lar. Təyyarənin komandiri İlham Əmirova ard-arda suallar verir, nəsə dəqiqləşdir­mələr aparmaq istəyirdilər. Amma koman­dir onlara hansı cavabları verəcəyini yaxşı bilirdi. Ermənistan tərəfdən təhlükə sovu­şandan sonra artıq onların sualları belə cavabsız qaldı.

Beləliklə İlham Əmirov ilk baxışdan çox sadə, ancaq salonunda çox dəyərli bir şəxsiyyətin olduğu və bu səbəbdən son dərəcə gərgin bir marşrutla reysə çıxan təyyarəni Bakıya çatdırır və hava limanın­da uğurla eniş edir. Eniş etmək isə onun üçün elə də çətin bir iş deyildi.

Əslində, Bakıda da hər şey onun istədiyi kimi deyildi. Ona görə də Heydər Əliyevə qarşı Bakı Hava Limanında da təxribat ola biləcəyini nəzərə almışdı və bundan çıxış yollarını belə planlaşdırmış­dı. Özü bu planını belə açıqlayır:

– Düşünürdüm ki, əgər təyyarəyə hücum olarsa “Tu-134”-ün texniki imkan­larından, elə laynerin qaz-tüstü sistemin­dən istifadə edərək, baş verə biləcək təh­lükəni dəf etməyə hazır olaq. Lakin çox şükürlər olsun ki, buna ehtiyac qalmadı. Heydər Əliyevi qarşılamağa gələn həqiqi vətənpərvər oğlanların qətiyyəti sayəsində böyük Xilaskar öz missiyasını yerinə ye­tirmək üçün mərkəzə, öz postuna doğru istiqamət götürdü...

Bundan sonra İlham Əmirovun təy­yarə komandiri kimi uçuş tarixçəsində çox reyslər olub. Ulu öndər Heydər Əliye­vin 100 illiyini qeyd etdiyimiz bu günlərdə 40 ilə yaxın uçuş təcrübəsi olan peşəkar pilotumuzdan ən çox yadda qalan uçu­şu soruşanda düşünmədən dedi: “9 iyun 1993-cü ildə “Tu-134” təyyarəsində həya­ta keçirdiyim Bakı–Naxçıvan–Bakı reysi həyat tarixçəmə qızıl hərflərlə yazılıb. Bu, həyatımın 40 ilinə bərabər bir gün idi. Çün­ki bu uçuşumla mən Bakıya Azərbaycanın xilaskarını, müstəqilliyimizin memarını və dövlətçiliyimizin qurucusu, ulu öndər Hey­dər Əliyevi gətirmişəm. ”

Təbii ki, İlham Əmirovun mülki avia­siyadakı fəaliyyəti təkcə bu faktla qeydə alınmayıb. O, 40 illik pilot fəaliyyətinin 33 ilini xüsusi əhəmiyyətli dövlət uçuşlarını həyata keçirib. Bu isə o deməkdir ki, İlham Əmirov bu müddətdə dövlət başçısının sərnişini olduğu Azərbaycanın “1 nömrəli uçuş gəmisinin” pilotu və komandiri olub. Bununla yanaşı, o, 30 il əvvəlcə “Azərbay­can Hava Yolları” Dövlət Konserninin baş direktor müavini, qurumda struktur dəyi­şikliklərindən sonra isə “AZAL” QSC-nin vitse-prezident vəzifəsində çalışıb, 30 ilə yaxın uçuş işlərinə rəhbərlik edib.

İlham Əmirovun peşəkar kimi fəaliy­yətinin bir göstəricisi də ondan ibarətdir ki, o, Azərbaycan Mülki Aviasiyasında istismarda olan bütün hava nəqliyyat gə­milərini çətinlik çəkmədən idarə edib və bir çoxlarının ilk azərbaycanlı pilotu hesab edilir. Belə ki, 2003-cü ildə Azərbaycana ilk “Aerobus -320” sərnişin hava gəmisini, 2010-cu ildə isə ABŞ-ın Sietl şəhərindən ilk “Boing-767” sərnişin təyyarəsini 14 sa­atdan artıq idarə edərək Bakıya gətirən məhz İlham Əmirov olub.

Bütün bunlarla yanaşı, pilotumuzun əmək fəaliyyətinə yazılan 40 illik uçuş müddətində bir dəfə də olsun hər hansı insident, uçuş qaydalarının pozulması və sair nöqsanlara yol verməməsi də xüsusi qeyd ediləsi göstəricilərdəndir.

Uçmaq həvəsinin heç zaman sönmə­diyini bildirən ustad pilotumuz təəssüflə bildirir ki, bu il 65 yaşı tamam olduğu üçün Beynəlxalq Mülki Aviasiya (İKAO) stan­dartlarının tələblərinə görə, uçuş fəaliy­yətini dayandırıb. Pilotumuzun bu xəbəri çox təəssüflə dediyi üçün ixtiyarsız olaraq soruşuram:

– Deyirlər, heç olmasa, bir dəfə təy­yarə sürən insanlar bir də heç zaman göy­dən yerə enmirlər. Bu doğrudurmu?

Gülür və belə cavab verir:

– Bilirsiz, yenidən uçmaq üçün hamı yerə qayıdır, səmanın ənginlikləri adamı daim çəkir. İndi mən artıq təyyarə idarə et­mirəm, ancaq əllərim sükan üçün ağlayır...

 
Məhərrəm SƏFƏRLİ,
Zərdabi mükafatı laureatı




"Yeni həyat" qəzeti,
www.yeniheyet.az
шаблоны для dle 11.2
Вернуться назад